LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 17 augusti 2016

Skimmel (häst)


På mina promenader runt Ösmo träffar jag ofta på hästar. Mestadels går de i sina hagar och betar men ibland möter man en ryttare på väg. Det är en ynnest att ha naturen in på knutarna och kunna dela den med både djur och människor. Vi trampar på samma stigar genom skogar och på byvägar.

För det mesta håller jag mig på respektfullt avstånd men den här fick jag studera lite mer närgånget medan ryttaren höll i tygeln. Jag fick veta att skimmel benäms en häst som har övervägande vita eller grå skyddshår.

Länk:
Onsdagstema - närgånget

5 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Fin häst och visst är det härligt med djur och natur så nära! Lite samma tema som jag har denna gång! :)
Men USCH vad är det för märke på hästen? Är den brännmärkt? Det ser inte trevligt ut!!

Skaparglädje sa...

Så vacker. Jag undrar också vad det är för märke?

cat sa...

En vacker häst, men ett hemskt brännmärke.

FREEDOMtravel sa...

Hästar är fina och det är trevligt att ha dem i närheten. Vi har både ett stall och en 4H-grd nära där vi bor, så det händer att de rider förbi ;)

SigridfraEnget sa...

En fin häst! :-) Och fina närgångna bilder