LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 13 augusti 2016

Hortensia (Hydrangea)




Jag var på plantshopen härom veckan och funderade länge om jag skulle köpa denna hortensia arborescens 'Strong Annabelle' för den var hutlöst dyr.

Stärkt av en kopp kaffe med godbit till beslutade jag att den får följa med hem. Nu är den planterad, invigd av insekter och duschad av en regnskur. Jag har länge önskat mig en vidjehortensia. Nu hoppas jag den ska klara vintern.

Länk:
Saturday Critters 139
Camera Critters 435

8 kommentarer:

Jocee sa...

Beautiful photos.

Margaret Birding For Pleasure sa...

Lovely critters bureid in gorgeous whote bloom. Have a wonderful week ahead.

Prunella Pepperpot sa...

Your white hydrangea is stunning and the litter critters are very cute!
Have a lovely weekend :)

Charlotta sa...

Åh så vacker, hoppas att den trivs hos dig. Ha en fin helg!

Liplatus sa...

Upeita kuvia hortensiasta!
Juhlava kukka.

Hyvää viikonloppua!

Skaparglädje sa...

Den växten är så fin. Lycka Till!

eileeninmd sa...

Hello, your new hydrangea is beautiful. The insects look very happy with it too. Pretty photos. Thanks so much for linking up and sharing your post. Happy Saturday, enjoy your weekend!

Rost och rädisor sa...

Jättefin! Jag önskar mig också en men har inte kommit till skott.
"Min" handelsträdgård ligger vägg i vägg med charmigt lantcafé och det är säkert den perfekta kombon.
Antingen är man helst slut efter allt suktande i växtbutiken som är galet charmig eller behöver man stärka sig för ett djupt tag i plånboken.
Ha det så gott
/Anette