LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 18 augusti 2016

Hästar - I like - på avstånd

När jag passerar hästar på mina promenader är många nyfikna på mig. De iakttar mig när jag passerar.
När de tittat färdigt återgår de för det mesta till sina sysslor. Den här tyckte jag var väldigt svankryggig. Under manen anar man något vitt - kan det vara stygn? 
Sommarperioden har varit rekordartat varm och vatten har varit en eftertraktat vara inte bara av mig utan också av hästarna. Även när den dricker iakttar den mig under lugg.
De här flugpannbanden är populära i år - jag tror inte jag har sett dem tidigare.
Så gott som alla hästar ser olika ut i kroppsform och färgteckning.
Vattenkar i olika former finns utställda i hästhagarna.
De här har trängt ihop sig och står liksom skafötters. Kan det vara för att vifta bort flugor åt varandra med svansen?

Länk:
Torsdagstema - I like

3 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Ja hästar är fascinerande varelser och intressanta att fotografera! Den ena hästen var verkligen svankryggig! Ser nästan lite otäckt ut!

Anki sa...

Hästar är fantastiska djur - älskar dem! Fina bilder ... den svankryggiga är nog frysmärkt med ett nummer där under manen. Du har helt rätt - hästarna hjälper varandra att vifta bort flugorna :)

cat sa...

Kan bara instämma i det Anki skriver. Tycker synd om den svankryggiga och hoppas verkligen att den aldrig har någon på sin rygg.