LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 9 oktober 2015

Sommarens projekt - Blooming Friday


Sommarens projekt ska redovisas i Blooming Friday. Jag har inte gjort speciellt mycket i sommar. Mest stått och tittat på. Min svärson, hans pappa och deras familjer har arbetat desto mer. De har hjälpt mig att tukta mina stora träd.

Här är det fläderträdet, som blir till en fläderbuske. Fortsättning följer nästa år med att forma busken.
Ett viltäppelträd ska få formen av ett parasoll, som jag kan sitta under och njuta i solnedgången. Här har min svärson påbörjat detta arbete och möbleringen är klar.

Idegranen på framsidan var gigantisk, gles och ful på alla sätt. Den övre delen har liksom dött lite varje år. Nya grenar har emellertid vuxit fram nedtill.

Därför var det dags att ta bort hela överdelen och ge de nya grenarna en chans. De ska i fortsättningen tuktas hårt så att de inte blir mer än en buske.

Länk: Blooming Friday - sommarens projekt

6 kommentarer:

cat sa...

Härligt att få så bra hjälp med trädgården. Nu blir den säkert ännu finare till våren.

Merja sa...

Tur det finns hjälp att få:) Parasoll trädet kommer att bli toppen och snyggt!
Ha det gott!

Meta sa...

det var projekt det tur att de finns de som kan sånt grovgöra och lite farligt är det med, Men du har fått lön för mödan med bl.a parasollträdet
Ha det gott i helgen
kram Meta

Carita och Bertel sa...

Det där med att röja buskar och träd är ett kul jobb. Det blir så fint efteråt. Ibland måste man bara göra det när det har fått växa fritt i några år. Ännu bättre är det när man får sån fin hjälp. Ha en fin helg.

Maggan sa...

Det kommer säkert att bli riktigt fint till en annan sommar för det bruka löna sig att röja upp men tur att det finns hjälp när sådant ska göras./Margareta

Villrose sa...

Sånt prosjekt vil jeg også ha!