LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

måndag 17 augusti 2015

Undersidan renfana

Jag har gjort flera vändor till kommunens tipp för trädgårdsavfall. Det är där renfanan växer. Jag tittar in under renfanan för att upptäcka kantblommorna. Lite annorlunda ser det ut men ändå svårt att se på denna bild.
En humla landar på en av blommorna medan jag håller på och studerar den.

Jag tittar på blommorna ovanifrån igen på närmare håll. Jag tror inte jag blev så mycket klokare genom att titta på dessa bilder.

Länk:
Macro Monday
I heart macro 113
Helgbilden
Nature Footstep - fånga ljuset

12 kommentarer:

Unknown sa...

Renfanan är riktigt vacker. Färgen är så solig och glad.

anemonen sa...

Renfana gillar jag och de tål att studeras närmare.Det är en medicinalväxt och intressant. Finfina bilder tackar jag för.

Snäckskalsdalen. sa...

Renfanan är så läcker blomma och när den inte är full av löss vill man bara plocka stora buntar! Fina bilder!
Agneta kram

Annette sa...

Solgula blommor är alltid vackra i mitt tycke :) De här hade en speciell form också. Fint!

lavendia sa...

Man kanske inte blev så mycket klokare. Men renfana är fint. Jag plockar alltid en bukett som jag har under året i ett brunt Höganäskrus. / Britt

maryaustria sa...

Wonderful photos!!

D.Nambiar sa...

Such bright and happy sights. Nice light and really nice shots. :)

Molly sa...

It looks like a little ball of sunshine

Mollyxxx

Lmkazmierczak sa...

Fascinating shots♪ http://lauriekazmierczak.com/forlorn/

Lmkazmierczak sa...

Fascinating shots♪ http://lauriekazmierczak.com/forlorn/

Lmkazmierczak sa...

Fascinating shots♪ http://lauriekazmierczak.com/forlorn/

Laura sa...

Beautiful tansy blossoms, I love seeing it growing on the side of the road even though it means summer is coming towards an end. Thanks so much for sharing the love up-close with I Heart Macro ♥