LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 15 augusti 2015

Lugnande lummigt

Jag älskar mina pausar i trädgårdsstöket, då jag med gott samvete njuter av omgivningen. Särskilt rofullt är det vid dammen på landet. En fluga sitter på ett irisblad och tvättar sin sugsnabel.
En vit näckros har inringats av näckrosbladen. Man får sitta på huk och kika in i öppningen för att se den.
Jag har inte riktigt haft tid för landet. Det är tur att det regnat så pass mycket tidigare. Efter en tids värme och solsken behöver jag fylla på mer vatten i dammen.
Hostans blad påminner lite om näckrosbladen. Den här sorten har stora, ljust gröna blad och blommar just nu.

Länk:
Camera Critters 384
Saturdays Critters 87

5 kommentarer:

lavendia sa...

Skönt när man tar sig tid för att njuta. Det behöver vi alla. / Britt

Unknown sa...

Så lång snabel flugan har. Ha en skön helg!

eileeninmd sa...

Hello, the waterlily is beautiful and a great macro shot of the fly! Thank you for linking up and sharing your post. Have a happy weekend!

Margaret Birding For Pleasure sa...

Love the critter and the water lily.

ifthethunderdontgetya™³²®© sa...

Nice critters! This time of year, some of our hostas need constant watch...so hot and they get burned to easily.
~