LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

lördag 29 augusti 2015

Frukt och bär - fototriss

Min krusbärsbuske har snart vissnat bort. Det är bara några grenar kvar, som bär frukt. Jag kommer sannolikt inte att ersätta den med en ny, eftersom det inte är något favoritbär.
Det blev ganska mycket svarta vinbär i år. Men de var inte alls lika goda och söta som de brukar vara. Det beror säkert på kylan och brist på sol under mognadsperioden. Jag plockade inte alls mycket, en liter bara.
På mina insmugna rödvinbärsbuskar fick jag också lite bär. Nu ser jag fram emot att björnbären ska mogna. Det brukar dröja en bra bit i september.

Länk: Fototriss 310 - frukt och bär

6 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Vackra bilder på vackra bär! Jag ÄLSKAR krusbär och i år för första året har jag haft ett par krusbärsbuskar i min trädgård! Superhärligt! Där finns även Svarta Vinbär men precis som du skriver så var de inte goda i år! Tog bara en handfull kanske! Synd för det är gott vanligtvis! :)

Ha en skön söndag!

Anna-Lena sa...

Mmmm... det ser i alla fall gott ut på bilderna.

Hanneles bokparadis sa...

Vilken skatt!

Lotta sa...

Härliga bärbilder, min krusbärsbuske har snärjmåran och åkervindan tagit över....

Annette sa...

Jag har inte tänkt på att vinbären smakar olika år från år, men självklart är det ju så. Precis som med de vilda bären som smakar helt olika beroende på sol, näring och nederbörd. Jag har inte ätit så många svarta vinbär i år, men jag har gett kvistar med bär till våra höns, och de verkar älska dem :)

Spanaren sa...

Så vackra skördebilder du har fotat!
Du har så många fina bilder som jag njuter av och tack för det :-)
/kram