LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

söndag 14 juni 2015

Var tog värmen vägen?

I morse regnade det, när jag vaknade och termometern visade bara på plus 8 grader. Det får bli inomhusaktiviteter idag. Jag njuter av en vacker blomma jag fått av Divas och Romeos matte och har plockat fram min sommarläsning.
När regnet upphörde runt lunchtid hade det kommit 10 ml - väldigt välkommet måste jag säga. En del växter slokade i gårdagens solsken med värme på över 20 grader.

Strax utanför altandörren står min kruka med årets sådd av mangold. Nu kan jag börja skörda de nyttiga bladen.

Länk: helgbilden

5 kommentarer:

Violen sa...

Blir lite nyfiken på din blomma! Ser ut som en orkidé, dendrobium, men jag har aldrig sett den färgen tidigare.

anemonen sa...

Jag säger som Violen.... vad är det för vacker blomma. Nyfiken. Mangold det är gott det.

Eva Trillian sa...

Ja, värmen är då inte här heller. Vackert väder har vi - men det är ingen värme i luften.
Vacker blomma du tagit med på bild!

Annemor sa...

Forsvant hos oss også, ikke helt, men vinden er sur.
Men så kjølig som hos deg er det ikke.
Ha en flott kveld.
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2015/06/14/helgbilden-hos-marit-2/

Beppan sa...

Vacker blomma och intressant läsning är aldrig fel!
Skönt att ägna sig åt en ruggig dag...