LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

fredag 9 januari 2015

Storhandlat

Vi brukar storhandla var fjortonde dag. Min man plockar direkt i kundvagnen det han tycker vi behöver. Jag går runt och plockar resten tills famnen är full. Då gäller det att hitta min man med vagnen. Idag hittade jag bara kundvagnen. Min man fanns ingenstans. På parkeringen var bilen borta. Där stod jag med vagnen full. Först blev jag sur, sedan arg och så rädd. Vad hade hänt?

Jag fick låna kundvagnen och via de asfalterade småvägarna tog jag mig hem med alla varor. På håll såg jag bilen framför vårt hus. Min man hade blivit dålig och behövde låna toaletten i affären. Den var ur funktion! Han hade inget annat val än att åka hem och det var så akut, att han inte hann meddela mig. 

På eftermiddagen har jag följt det otäcka gisslandramat i Frankrike på TV:n. Enligt rapporteringen har tre gisslantagare dödats. Dessvärre är flera av gisslan också döda och en del skadade.

Det här blev en jobbig och sorglig fredag och så får även dagens bild bli.

Länk: Fredagstema 65, människoskapat

1 kommentar:

cissi sa...

Vilken tur att du hittade gubben din till slut! :)
Här har jag också följt nyheterna under dagen....en svart dag i mänsklighetens historia!
Ha en skön helg!