LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

onsdag 2 april 2014

Påskägg av garn och tapetklister

Efter att ha lekt med tapetklistret en stund fortsatte jag med nästa punkt. Jag förberedde upphängning - snören i klädnypor, som jag knöt fast i torkskåpet.
Turligt nog hade jag ballonger hemma. Blåste upp några stycken.
Sedan var det dags att blöta garn i tapetklistret och snurra runt ballongerna, de glatta, hala ballongerna. Garnet halkade både hit och dit. Och klistret fastnade på händerna. Och händerna fastnade i garnet. Nu hänger de där i alla fall, på tork.
Resultatet blev över förväntan bra. Det blev ganska snyggt att lägga dem i en skål. Här får de ligga en stund i min läshörna. Kanske de hamnar i påskriset så småningom.

Länkar:
instruktion hur man gör trådäggen
hemmagjort tapetklister

2 kommentarer:

Bas. sa...

als je er maar oog voor hebt dan zie je heel veel.

cat sa...

Vad fyndigt! Fina blev de också.
Ja du det var många linjer och skuggor hit och dit i minna dörrbilder