LEV I NUET MEN LÄR AV HISTORIEN

torsdag 19 augusti 2010

Grottan på landet renoveras

Just nu håller vi på att "renovera" grottan på landet. Vi byter ut alla slipers. De är så ruttna att det finns risk för att de rasar och vi vill ju inte att någon kommer till skada.

Ett litet hörn är klart och där har jag planterat Oshimastarr (Carex oshimensis 'Evergold'). Det är ett skuggigt hörn på norrsidan huset. På mörka ställen lättar det upp med växter med ljusare blad och så gillar jag när det är flera av samma sort tillsammans, därför valde jag detta. Jag har lagt dit några stenar för att hålla jorden på plats i lutningen och för att jag tycker det är snyggt. I bakkanten skymtar rodgersia, gunera, ormbunke och vid stenen blåbärsris.

2 kommentarer:

Suss o Kai sa...

Det blir snyggt. Är det en gräsaktig växt den du planterat? ser snygg ut, blir det någon sort blomma på dem? /Suss

ulla laiho sa...

Det är en gräsaktig tuva. På försommaren bildas korta strån med bruna, oansenliga ax./Ulla